Coronavirus, pleacă! VeloHora mă așteaptă

Noi am așteptat cu nerăbdare revenirea VeloHorei și ne-am pregătit mult pentru acest eveniment important. Dar epidemia, carantina și starea de urgență din țară, instituită până pe 15 mai, au făcut propriile ajustări. Siguranța și bunăstarea voastră sunt cele mai importante, de aceea, am convenit să amânăm evenimentul pe o perioadă nedefinită.

3 aprilie, 14:55400
Trezește-te cu Sporter: participă la antrenamente în direct

În fiecare dimineață, la ora 9:00, pe pagina Sporter de pe Facebook și Instagram, vor fi difuzate în direct sesiunile de antrenament “Trezește-te cu Sporter”. Tot ce aveți nevoie este un computer, tabletă sau smartphone cu acces la internet, haine confortabile și un loc unde puteți face mișcare.

26 martie, 08:003950
Redirecționați 2% din impozitul pe venit pentru dezvoltarea sportului

Fiecare cetățean al Republicii Moldova poate contribui la dezvoltarea sportului pentru amatori la nivel de țară. Pentru aceasta, puteți folosi prevederea cu privire la „redirecționarea cotei de 2% din impozitul pe venit” (care, oricum, este deja achitat) și să donați cota organizației „Sporter”, pentru a susține proiectele sale.

16 martie, 08:001210
Campionatul Puzzle Day by Castorland 2020 a fost amânat

După înregistrarea oficială în Moldova a unui caz de infecție cu coronavirus de tip nou (COVID-19), autoritățile au interzis organizarea evenimentelor publice de orice fel – competiții sportive, festivaluri, expoziții. În acest sens, cea de-a șaptea ediție a Campionatului de asamblare a puzzle-urilor la viteză, Puzzle Day by Castorland 2020, a fost amânată. Noua dată va fi anunțată în curând. Această măsură este necesară pentru a preveni răspândirea virusului și pentru a proteja siguranța cetățenilor.

10 martie, 16:371320
Cursă de 8 martie în centrul Chișinăului

Cursele organizate cu prilejul sărbătorilor sunt o bună tradiție pentru Sporter. Am organizat ceva de acest gen de Anul Nou, 14 februarie și chiar de Paște, de aceea n-am putut face excepție de 8 martie!

4 martie, 12:232550
VeloHora revine!

Dragi cicliști amatori și profesioniști, avem vești bune pentru voi! Cea mai de amploare plimbare urbană cu bicicletele revine!

1 martie, 18:501760
29 ianuarie, 10:27237

Runner's World: Am alergat 10 km prin cele mai mari galerii vinicole din lume

Articol scris de

La linia de start băteam din picioare în zăpadă și tot mă gândeam: „La sfârșit voi gusta vin cald”. Ideea de a gusta vin din belșug, coloritul local și dorința de a trăi o experiență unică a fost ceea ce m-a motovat să petrec un weekend din sumbrul și frigurosul ianuarie în Republica Moldova, cea mai puțin vizitată țară din Europa. Am participat la Mileștii Mici Wine Run, o cursă de alergare de 10 km prin cele mai mari galerii vinicole subterane din lume. Lungimea totală a galeriilor este egală cu aproape 200 km, deci, există suficientă suprafață pentru a organiza un ultramarton. Cei 10 km ai cursei reprezintă doar o mică parte din suprafața totală a galeriilor.

De-a lungul traseului, temperaturile pot varia de la sub zero până la +14 oC, așadar, în acea dimineață m-am îmbrăcat în pantaloni scurți și tricou, mi-am luat manșoane, o balaclava și mănuși, înainte de a urca în autobuzul care ne aștepta în fața clădirii Circului, care reprezintă un reper sovietic al periferiei industriale a Chișinăului. În timpul călătoriei de 10 mile până la vinăria Mileștii Mici, autobuzul învechit luneca pe drumurile înghețate, iar geamurile aburite ale acestuia transformau priveliștile în niște figuri albe și vagi.

Alergătorii urcă în autobuzele care îi vor transporta spre vinărie.

Voluntarii Wine Run purtau costume tradiționale și dansau împreună cu atleții ca să nu înghețe.

Sportivii se încălzesc înainte de cursă.

Înainte și după cursă se servea vin.

În afara zidurilor vinăriei, bărbații tăiau lemne și făceau focul, în timp ce tinerii îmbrăcați în haine naționale învârteau hora tradițională est-europeană pentru a înveseli alergătorii (și ca să nu înghețe ei înșiși). Am alergat puțin pe drumul înzăpezit ca să mă încălzesc puțin înainte de a mă alinia celorlalți 350 de participanți, care ardeau de nerăbdare să înceapă. După ce s-a dat semnalul startului, am simțit că ceva rece și umed m-a lovit. M-am gândit că spectatorii au aruncat bulgări de zăpadă în noi, dar mai târziu am simțit miros de vin. Imediat după acel „duș de start” am intrat în galerii. În locul asfaltului erau pietre prăfuite, grămezi de noroi și un traseu murdar și neuniform, care era în mare parte slab iluminat.

Un bărbat deghizat în Ștefan cel Mare - care este un erou național și o personalitate istorică - poza în fața hărții traseului cursei.

Pe lângă galeriile subterane cursa are două segmente cu ieșire în afară.

Hărţile cu traseul şerpuit al cursei care au fost puse în pachetele noastre cu greu ne ajutau să ne descurcăm prin labirintul cursei, care se răsucea de mai multe ori. Repede mi-am pierdut orientarea: am alergat prin acest coridor sau nu, acești oamenii care alergau spre mine pe sensul opus erau înaintea mea sau în urma mea?

Traseul cu terenul variat și șerpuitor și cu umiditatea aerului 85-95% (pentru a împiedica uscarea dopurilor) cobora la adâncimea de 85 m și avea două segmente cu ieșire în afară, inclusiv un urcuș înzăpezit spre un punct de hidratare de pe vârful dealului. Wine Run nu este o cursă pentru a stabili recorduri. Totuși, este bună pentru a alerga fără un anumit tempo, într-un mod liber. GPS-ul este inutil în subteran, în plus, nu există marcaje de-a lungul traseului, ceea ce creează și mai multă dezorientare.

Vinul de producție locală este ținut în butoaiele din lemn pentru maturizare.

Voluntarii îmbrăcați în costume naționale cântă și dansează pentru alergători.

Tuturor participanților li se cere să poarte lanterne în timpul cursei.

Muzica și veselia se auzea prin tunele în timp ce alergam pe lângă cele 1,5 milioane de sticle cu vin, butoaie din stejar și rezervoare metalice, unele dintre care erau într-atât de ruginite, încât arătau ca niște relicve încrustate de barnac, găsite pe fundul mării. La un anumit segment, un grup de „babushki” - femei vârstnice care purtau batiste pe cap - băteau din palme și cântau muzică tradițională la vioară și acordeon. Pe o altă porțiune de traseu, niște tinere îmbrăcate în stani brodați și fuste lungi cu mai multe straturi fluturau flori și băteau palmele trecătorilor. Iar în fața unei cascade subterane iluminate, dansau niște tinere în rochii în stil flamenco.

Participanții fac poze cu Ștefan cel Mare, primesc medalii și vin.

După finiș, participanții mănâncă gustări și beau vin în cinstea victoriei.

Când am reintrat în galerii după cel de-al doilea segment cu ieșire în afară, am început să alerg mai tare. Când am simțit o senzație de ardere în picioare, m-am întrebat dacă nu m-am străduit prea tare, însă mi-am făcut socoteală că mai am vreo 4 km până la finiș. Dar nu puteam ști exact, deoarece pistele de intrare și ieșire prin galerii păreau nesfârșite. Deodată, am făcut o cotitură și am fost întâmpinată de o „mare” din aur strălucitor. Puteam vedea linia de finiș și ce se petrecea după ea: o masă de sărbătoare era înconjurată de alergătorii care s-au năpustit asupra mesei și beau vin, îmbrăcați în folii aurii, cu lanternele aprinse pe cap, ca niște regi din epoca medievală.

Cursa Mileștii Mici Wine Run 2020 va avea loc pe 9 februarie.